Prenatal Yoga ( Yoga Εγκυμοσύνης )

Η Yoga είναι μια από τις αρχαιότερες επιστήμες του σώματος και του πνεύματος και σημαίνει ένωση του σώματος, της αναπνοής, και του νου. Η πρακτική της είναι ιδιαίτερα δημοφιλής κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, επειδή είναι άσκηση φιλική προς το γυναικείο σώμα και τις προκλήσεις που θέτει η κύηση στο μυοσκελετικό σύστημα της εγκύου.

 

Όταν η συνεδρία prenatal yoga καθοδηγείται από μια Μαία / Prenatal Yoga Instructor, τα οφέλη είναι διπλά:

A) H εγκυμονούσα – αλλά και οι επαγγελματίες υγείας που παρακολουθούν την κύησή της – αισθάνονται ασφάλεια, μιας και λαμβάνεται υπ όψιν το μαιευτικό ιστορικό της γυναίκας, και υπάρχει επίβλεψη της πορείας της εγκυμοσύνης σε σχέση με την πρακτική της yoga.

B) Υπάρχει η δυνατότητα να προληφθούν καταστάσεις που επηρεάζουν την επιθυμία της γυναίκας για φυσιολογικό τοκετό (ισχιακή προβολή & οπισθία θέση του εμβρύου, αυξημένη αρτηριακή πίεση, πρόσληψη βάρους, ψυχοσυναισθηματικές και αγχώδεις διαταραχές).

 

 

Ποια είναι όμως γενικότερα τα οφέλη της Yoga;

  • Αναζωογονεί και θεραπεύει το σώμα, δουλεύοντας τους μυς, τους τένοντες και τις αρθρώσεις. Η ελαστικότητα – και η αυτοπεποίθηση – αυξάνει σημαντικά.
  • Διευκολύνει τη διατήρηση του βάρους ( και του δείκτη μάζας σώματος ) της εγκύου σε ελεγχόμενα επίπεδα και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη και υπερτασικής νόσου της κυήσεως.
  • Βοηθάει σε συνηθισμένες ενοχλήσεις που εμφανίζονται κατά την διάρκεια της κύησης, όπως οι κράμπες, οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι στη μέση και στην πλάτη, η δύσπνοια (καθώς η ολοένα αυξανόμενη σε διαστάσεις μήτρα σπρώχνει το διάφραγμα προς τα πάνω), η αϋπνία, η γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση / δυσπεψία, και η υπερέμεση της κύησης.
  • Βοηθάει στη διεύρυνση της λεκάνης & την στροφή / κάθοδο του εμβρύου, δύο συνιστώσες που αυξάνουν τις πιθανότητες για φυσιολογικό τοκετό. Ειδικές ασκήσεις προάγουν την ιδανική θέση του εμβρύου ή / και βοηθούν να γυρίσει ένα μωράκι που «δεν έχει πάρει σωστή θέση».
  • Η ικανότητα συγκέντρωσης στην αναπνοή που επιτυγχάνεται με τις πρακτικές της yoga, καλλιεργεί την ηρεμία του νου και την ελάττωση της μυϊκής έντασης, με συνέπεια την καλύτερη οξυγόνωση της εγκύου και κατ’ επέκταση του εμβρύου. Ο ύπνος καλυτερεύει. Το άγχος μειώνεται – είναι ευρέως αποδεκτό πως η πρακτική της yoga αποτελεί μια από τις καλύτερες μεθόδους διαχείρισης του άγχους και συστήνεται από επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων, όπως καρδιολόγους και ψυχολόγους.
  • Εξοικειώνει τις γυναίκες με τη διαφραγματική αναπνοή η οποία αποτελεί έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης του πόνου και του άγχους του τοκετού. Η νευρομυϊκή χαλάρωση μοιράζεται κοινές αρχές με το hypnobirthing.
  • Δυναμώνει τους μυς του πυελικού εδάφους και προλαμβάνει τη χαλάρωση της περιοχής του κόλπου. Συνεισφέρει δραματικά στην αποφυγή πρόπτωσης της μήτρας & ακράτειας των ούρων, μέσω των ασκήσεων Keggels και των root locks.
  • Βοηθάει την εγκυμονούσα να έρθει σε επαφή με το σώμα της και το μωρό της: χαλαρώνοντας, μαθαίνει να σέβεται τις ανάγκες της και να εμπιστεύεται σιγά σιγά το ένστικτό της που θα την βοηθήσει την ώρα του τοκετού. Αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση, και συμβάλλει στην ενδυνάμωση της γυναίκας ώστε να αντιμετωπίσει με θάρρος τη μητρότητα και τις προκλήσεις της.
  • Αυξάνει τη δύναμη και τη φυσική αντοχή και βελτιώνει την στάση του σώματος. Η κύρτωση της σπονδυλικής στήλης εξαφανίζεται και το διάφραγμα ανοίγει. «Κλειστό» διάφραγμα σημαίνει πως τα συναισθήματα εγκλωβίζονται στο σώμα και βαραίνουν τη διάθεση μας. Είναι γνωστός ο συσχετισμός μεταξύ yoga και βελτίωσης της ψυχικής κατάστασης.

 

Prenatal Yoga μπορεί να κάνει μια εγκυμονούσα μετά τη 12=η εβδομάδα κύησης αν δοκιμάζει για πρώτη φορά, ή εξαρχής – από την αρχή της σύλληψης – αν είναι μια πρακτική που εξασκούσε ήδη στην καθημερινότητά της πριν να μείνει έγκυος. Ατομικά ή σε ομάδες, θα σχεδιάσει από κοινού με τη μαία / prenatal yoga instructor της, μια ροή ασκήσεων που θα καλύπτει εξατομικευμένα τις δικές της ανάγκες, και θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες της δικής της κύησης.

 

Namaste!